NECHCEME BÝT JEN DODAVATELEM PREFABRIKOVANÝCH PRVKŮ, ALE I TÍM, KDO BUDE OVLIVŇOVAT VÝVOJ CELÉHO OBORU.
PROFILUJEME SE JAKO SPECIALISTÉ PRO VÝROBU TECHNOLOGICKY NÁROČNÝCH A INOVATIVNÍCH PRVKŮ, PROGRESIVNÍCH MATERIÁLŮ A STAVEBNÍCH SYSTÉMŮ.
Navazujeme na úspěšnou spolupráci s vysokými školami započatou již ve firmě Skanska, pracujeme současně na několika výzkumných projektech a spolupracujeme s vědeckými pracovišti v Praze i v Brně. Jedná se o aplikovaný výzkum a experimentální vývoj v oblasti moderních materiálů a pokročilých výrobních technologií.
Realizujeme dlouhodobý výzkum a vývoj nového inovovaného železničního pražce a jeho zavedení do sériové výroby. Ve výrobním Závodě Štětí byl zrealizován projekt Automatizovaná výroba inovovaných železničních pražců, který byl spolufinancován Evropskou unií.
DOKONČILI JSME ŘEŠENÍ PROJEKTŮ
AUTOMATIZOVANÁ VÝROBA INOVOVANÝCH ŽELEZNIČNÍCH PRAŽCŮ
Automatizovaná výroba inovovaných železničních pražců
- Cílem projektu Automatizovaná výroba inovovaných železničních pražců je zavedení výrobkové a procesní inovace do praxe: Vytvoření unikátního pracoviště výroby železničních betonových pražců pomocí dlouhé linky, tzv. long-line system.
- V projektu se řeší zejména pořízení výrobní technologie a zahájení sériové výroby nového světově konkurenceschopného betonového pražce ve výrobním Závodě Štětí.
- Projekt je spolufinancován Evropskou unií, Evropský fond pro regionální rozvoj, Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, Program Inovace.
- Termín realizace projektu byl 1.3.2019 – 31.12.2021.
- Očekávané celkové výdaje jsou cca 120 milionů Kč.
UHPC PRO MOSTY
UHPC jako hlavní nosný systém mostů středních rozpětí
- Cílem projektu CK02000329 (podpořeného v programu Doprava 2020+) je vývoj a analýza progresivních konstrukčních řešení inženýrských staveb dopravní infrastruktury s využitím hlavních nosných dílců z materiálu UHPC. Vyvíjená konstrukční řešení budou s ohledem na požadovaný bezporuchový provoz a dlouhodobou životnost založena na kombinaci prefabrikovaných částí z UHPC a monolitických částí z klasického železobetonu (NC). Aplikací UHPC lze dosáhnout vysoké životnosti konstrukce, přičemž dojde ke snížení celkového objemu produkovaného betonu znamenající redukci emisí CO2. Velmi příznivý je i vliv UHPC na zvýšení trvanlivosti a odolnosti konstrukcí. Spolupracujeme s Kloknerovým výzkumným a zkušebním ústavem hmot a konstrukcí stavebních při ČVUT v Praze. Doba trvání projektu byla od 1. 6. 2021 do 30. 5. 2024.
OPERAČNÍ PROGRAM ZAMĚSTNANOST
Název programu: Operační program Zaměstnanost
Název projektu: Podnikové vzdělávání ve společnosti KŠ PREFA – OPZ 97
Období realizace projektu: 1.10.2019 – 30.9.2021
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST POD ZÁŠTITOU MINISTERSTVA PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ.
UHPC (ULTRA HIGH-PERFORMANCE CONCRETE = ULTRA VYSOKO-HODNOTNÝ BETON)
Zvýšení životnosti a urychlení výstavby infrastrukturních dopravních staveb využitím moderního vysokohodnotného materiálu UHPC
- Tématem tohoto projektu (PID: TH02020373) byl nový progresivní materiál pro náročné konstrukce ve stavebnictví, nazývaný Ultra High Performance Concrete (velmi-vysokohodnotný beton, dále jen UHPC) s velmi vysokohodnotnými mechanickými vlastnostmi a chemickou stabilitou. Cílem projektu byl vývoj a implementace UHPC do konstrukčních prvků dopravních staveb. Spolupracovali jsme s Kloknerovým výzkumným a zkušebním ústavem hmot a konstrukcí stavebních při ČVUT v Praze a s projekční kanceláří PONTEX, spol. s r.o. Doba trvání projektu byla od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2020.
BETONOVÉ LETIŠTNÍ PANELY
Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah
- Cílem projektu (PID: TH02010375) byl návrh prefabrikovaného betonového letištního panelu včetně podloží, který jeprimárně určen pro pojezdové dráhy a pro bezprašné pásy vzletových a přistávacích drah. Spoluřešitelem byla Fakulta Stavební ČVUT v Praze. Projekt byl podpořen v rámci 2. veřejné soutěže Programu na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON, financovaného Technologickou agenturou ČR, a trval od 1. 3. 2017 do 31. 3. 2020.
NEPRŮSTŘELNÉ PANELY
Zavedení ochranné bariéry z vysokohodnotného betonu do průmyslové výroby
- Projekt (PID: FV10547), jehož cílem bylo zahájení masové produkce ochranných balistických bariér, byl zpracováván ve spolupráci s Fakultou stavební ČVUT v Praze. Byl financován Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR v programu TRIO a doba trvání byla od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2018.
LÍCNÍ PREFABIKÁTY Z UHPC
Lícní prefabrikát pro mostní římsy z vysokohodnotného betonu
- Tento projekt podpořený dotací Evropské unie dle rozhodnutí č. j. MPO 64371/17/61600/3298 vydaného dle § 14 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v rámci: Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK), prioritní osy OP PIK: PO-1 „Rozvoj výzkumu a vývoje pro inovace“, byl řešen ve spolupráci s Kloknerovým ústavem ČVUT v Praze, a to jako nákup expertní činnosti. Doba trvání projektu byla od 5/2017 do 8.12.2017.